De brandweer werd maandag kort voor 16.00 uur opgeroepen voor een incident met gevaarlijke stoffen. Het viel gelukkig mee.
Brandweer ter plaatse bij de benzinepomp in Haaren.
Bij de benzinepomp aan de Haarendijk in Haaren was brandstof gelekt. De pomp werd met lint afgezet en de gelekte brandstof weggespoten. Een monteur komt ter plaatse om de installatie na te kijken.
In een aardige wedstrijd creëerde Nemelaer de beste kansen en wist er ook een aantal in doelpunten om te zetten. Het behaalde uiteindelijk dan ook een verdiende overwinning.
Nemelaer Haaren speelde tegen Bemmel …
In de eerste fase houden beide teams elkaar in balans. De gastheer krijgt een grote kans maar ziet de lob over het doel verdwijnen. Nemelaer is gewaarschuwd en komt beter in de wedstrijd. Na een paar mogelijkheden is het uiteindelijk raak. Door sterk ingrijpen van Giel van de Ven verovert hij de bal en stuurt hij Job Viellevoye de ruimte in. Job legt de bal breed op de inkomende Joeri Vugts, die vervolgens binnen knalt vanaf 12 mtr. 0-1(31). Bemmel moet een tandje bijzetten maar dat lukt de gastheer maar sporadisch. Nemelaer blijft het meest gevaarlijk. Na de pauze onderschept Gijs van Baast de bal op het middenveld. Hij stuurt Joeri perfect diep. Joeri is wederom trefzeker en schuift binnen. 0-2(55). Het lukt Bemmel niet om een bres te slaan in het sterke collectief van Nemelaer. De beste kansen blijven nog steeds voor Nemelaer. Na een uittrap van Luca van Overveld komt de bal via Jasper van Venrooij bij Giel terecht. Giel behoudt knap het overzicht en hij zet Joeri met een schitterende steekbal vrij voor de doelman. Dit cadeautje weet Joeri wel uit te pakken en hij scoort beheerst zijn derde treffer. 0-3(83). Nemelaer sluit de wedstrijd gedegen af zonder een tegentreffer te incasseren.
Zondag staat om 14:00 de bekerwedstrijd bij Zwaluw VFC op het programma en zaterdag 25 oktober komt WNC op bezoek bij Nemelaer.
‘De Maand van de Geschiedenis’ draagt dit jaar het thema ‘Natuur’. En kijk, laat Oisterwijk dáár nou ‘ns rijk mee gezegend zijn! Het zette Oisterwijk destijds en nog altijd op de kaart!
BeeldbankOisterwijk ging op zoek naar filmische natuurpareltjes!
Ook in 1940 werd genoten in het Oisterwijkse buitengebied! (Bron: Film Richard Hoogland)
De Oisterwijkse bossen en vennen bezoeken iets van de laatste tijd? Zéker niet! Sommige natuurliefhebbers, in het bezit van een camera, legde hun bezoek vele decennia terug al vast. Mooi, dat geeft ons de gelegenheid hun bezoekje van toen nu nog te beleven!
Richard Hoogland was ’n fervent amateurfilmer. In de periode 1939-1975 schoot hij ’n massa filmrolletjes vol. Het beeldmateriaal is in goede handen bij Het Utrechts Archief.
Menig vakantie werd vastgelegd, zo ook het verblijf in Oisterwijk waar het natuurschoon ’n prachtig, natuurlijk decor vormde, zelfs voor zwart-witbeelden.
Voor het geval u denkt: “Kan toch overal gefilmd zijn!”; de opnames starten in de buurt van het Kolkven waar de familie onmiskenbaar op en bij de Wierdsmabank vertoeft.
Deze beelden uit 1940 brengen ons ’n moment 85 jaren terug in de tijd.
In de gemeente Oisterwijk werken een aantal organisaties en vrijwilligers de gehele maand oktober mee aan de Maand van de Geschiedenis. Op Oisterwijknieuws.nl/geschiedenis treft u een overzicht van alle activiteiten en een keur aan historische informatie en video’s. Klik en bekijk de Beeldbank van Oisterwijk
Traditiegetrouw gaat 11 november het carnavalsseizoen weer van start. De Oisterwijkse carnavalsvierders vieren dat op 15 november om 20.00 uur in Tiliander.
De Böllekes winnen samen met De Dolle Raod het Blèrkonkoers 2024.
De Böllekes wonnen samen met De Dolle Raod vorig jaar het Blèrkonkoers; de 15e volgt de verkiezing van de carnavalskraker voor 2026. Uiteraard nadat het publiek de verschillende nummers heeft mogen beluisteren.
Ook worden die avond de nieuwe Stads- en Jeugdprins(es) bekend gemaakt. Afgelopen carnaval waren dat Stadsprins Bram I en Jeugdprins Melle Lavrijsen.
Een avond vol muziek, en vol verrassingen. De entree is gratis!
Het liedje ‘Op een grote paddenstoel’ ken bijna iedereen. Maar hoe ziet die paddenstoel er van onderen eigenlijk uit?
Hoe ziet een paddenstoel er van onder uit?
Pak je loepje en ga op onderzoek uit. Wat weet jij te ontdekken over de herfst en paddenstoelen? Wil je meedoen op donderdag 16 oktober van 14.00-16.00u? Deelnemen kan door aanmelding vóór woensdag 15 oktober via de mail: natureluurs@ivnoisterwijk.nl
Vermeld in de mail duidelijk je naam en leeftijd. Na aanmelding krijg je meer details over deze activiteit. Ben je jeugdlid van IVN Oisterwijk dan mag je gratis deelnemen. Ben je nog geen lid? Geen probleem! IVN vraagt je dan om een bijdrage van €3,00 per keer.
Natureluurs is de jeugdwerkgroep voor kinderen van ongeveer 6 tot 12 jaar van IVN Oisterwijk en omstreken. Onder leiding van enkele ervaren IVN-vrijwilligers en natuurgidsen gaan zij een aantal keer per jaar de natuur in.
Zaterdag 11 oktober vond in Oisterwijk de jaarlijkse vaardigheidsdag plaats.
Brandweerlieden weten allen wat ze moeten doen (Foto: Annita Schepens).
Vanuit iedere kazerne wordt een oefening uitgezet én vanuit iedere kazerne gaat een tankautospuit langs al die brandweerposten om die oefeningen uit te voeren. In totaal werden in Oisterwijk acht ploegen ontvangen; de Oisterwijkse ploeg moest onderweg dan ook acht oefeningen uitvoeren.
Het doel van zo’n dag is vakbekwaam blijven, leren van elkaar en vooral met elkaar een gezellige dag vol inzichten en oplossingen beleven. Hoe dat in z’n werk gaat heeft Annita Schepens van dichtbij bekeken. In Oisterwijk was een installatiemonteur op het dak aan het werk. Zijn gasfles ontploft. Door de klap valt een ook daar aanwezige schilder van zijn stijger, en komt met zijn rug ten val op een ijzeren pin. Het slachtoffer moet uiterst voorzichtig met een zogeheten ‘redbak’ naar beneden gehaald worden. Daarna in de ambulance naar het ziekenhuis.
Cristina García López, eigenaresse van de mooie rustgevende Studio Movimiento in Helvoirt, is gepassioneerd door de kracht van beweging voor genezing, welzijn en tegen veroudering. Een cliënt zei: “Vanmorgen voelde mijn lichaam heel goed en ruimtelijk aan!” Dit soort feedback geeft haar voldoening. Haar doel is om cliënten een gezond lichaam te helpen bereiken, vrij van pijn of ongemakken.
Cristina is gespecialiseerd in de holistische GYROTONIC® en GYROKINESIS® methoden. In haar sessies helpt ze cliënten zich energieker, krachtiger, leniger en meer ontspannen te voelen. Cristina: “Mensen helpen door beweging is mijn grootste passie.”
“Toen ik vanmorgen uit mijn bed stapte, voelde ik geen pijn of stijfheid in mijn benen. Het was een gevoel van lichtheid, heel bijzonder om te ervaren. Mijn hele lichaam voelde anders aan.”
De GYROTONIC® methode maakt gebruik van speciale houten apparaten voor verfijnde bewegingen. De GYROKINESIS® methode vereist geen apparaat en omvat ritmische oefeningen op een stoel, mat of staand, met gecontroleerde ademhaling. Beide methoden zijn geschikt voor alle leeftijden en niveaus, van fitnessliefhebbers tot topsporters.
“Je hebt me letterlijk en figuurlijk meer ruimte gebracht!”
Studio Movimiento biedt programma’s variërend van functionele trainingen tot therapeutische sessies voor klachten zoals knie-, heup-, rugpijn, artrose, etc. Cristina combineert haar GYROTONIC® expertise, biologie-achtergrond en dansopleiding om cliënten effectief te helpen en blijft zich jaarlijks bijscholen om haar kennis te vergroten.
Studio Movimiento is een persoonlijke plek en de eerste in Noord-Brabant die de unieke GYROTONIC® & GYROKINESIS® methoden aanbiedt. Kom en ontdek wat je kunt bereiken met beweging!
Cristina García López, eigenaresse van Studio Movimiento in Helvoirt.
Over Uitgelicht
Lokale betrokken ondernemers en organisaties steunen ons. Daarmee kunnen wij u een bruisende nieuwswebsite brengen met ook veel aandacht voor sociale goede doelen. Als dank voor hun steun, lichten wij deze zeer gewaardeerde sponsoren graag uit.
Met GenO’ gratis naar een kennismakingsles met muziek!
Kom je ook?
Lilo & Stitch zijn te zien op het filmdoek, woensdag 15 oktober om 15.30 uur in Den Domp in Haaren. Leeftijd: 6 t/m 12 jaar.
Lilo is een bijzonder 5-jarig meisje uit Hawaï dat niet altijd begrepen wordt door haar omgeving. Terwijl haar zus de sociaal werker op afstand probeert te houden, wil Lilo alleen maar iemand die met haar wil spelen. Op dat moment stort Stitch, een buitenaards wezen dat alleen maar kan vernietigen, neer op Lilo’s eiland. En een onwaarschijnlijke vriendschap begint zich te vormen.
Aanmelden kan via annerie@dendomp.nl. Geef bij je aanmelding de volgende gegevens door: naam van de deelnemer, leeftijd, telefoonnummer en eventuele bijzonderheden.
GenO’
Geen kleine lettertjes, geen verplichtingen, echt hélemaal gratis en voor niks! Met het cultuurprogramma GenO’ kunnen kinderen en jongeren (4 tot 18 jaar) uit Oisterwijk, Moergestel, Haaren en Heukelom gratis naar een aantal voorstellingen, workshops of andere activiteiten.
Een landelijk onderzoek uit 2025 laat zien dat Nederlandse werknemers niet zozeer verlangen naar spectaculaire bedrijfsuitjes, maar juist naar meer gezamenlijke momenten met collega’s.
Het onderzoek, uitgevoerd door PUB Events onder ruim 500 werknemers, toont aan dat de meeste medewerkers vooral behoefte hebben aan verbinding en ontspanning buiten de werkvloer. Ze willen vaker iets doen dat de samenwerking versterkt en waarbij gezelligheid vooropstaat. Werkgevers die hier slim op inspelen, kunnen niet alleen de teamdynamiek verbeteren, maar ook het werkplezier vergroten.
Onderzoek toont aan dat samen beleven belangrijker is dan spektakel
De cijfers uit het onderzoek zijn duidelijk: 91% van de werknemers vindt gezelligheid en sociale interactie de belangrijkste aspecten van een bedrijfsuitje. Het gaat hen niet om luxe locaties of bijzondere activiteiten, maar om het samenzijn met collega’s. Teambuildingactiviteiten, quizzen en creatieve workshops scoren hoog, omdat ze laagdrempelig zijn en de samenwerking versterken. Vooral jongere werknemers geven aan liever vaker iets leuks te doen met hun team, ook als het iets kleins is.
Dit sluit goed aan bij de huidige arbeidsrealiteit, waarin hybride werken en minder fysiek contact de norm zijn geworden. Bedrijven die regelmatig momenten organiseren om elkaar te ontmoeten, merken dat medewerkers zich meer betrokken voelen. Een goed georganiseerd uitje hoeft dus geen groot spektakel te zijn; het draait om beleving, herkenning en ontspanning.
Samen lachen, versterkt de werksfeer.
Hoe werkgevers inspelen op deze behoefte aan verbinding
Voor werkgevers ligt hier een duidelijke kans. Werknemers waarderen het als hun werkgever aandacht besteedt aan onderlinge relaties en ontspanning. Een succesvol uitje hoeft niet ingewikkeld te zijn: denk aan een spelmiddag op kantoor, een pubquiz of een creatieve workshop. Wat telt, is dat iedereen meedoet en zich op zijn gemak voelt.
Volgens de resultaten van het onderzoek geven werknemers de voorkeur aan uitjes tijdens werktijd. Het verlaagt de drempel om deel te nemen en zorgt ervoor dat het initiatief niet voelt als een verplichting in de vrije tijd. Bovendien draagt het bij aan een gevoel van waardering. Een uitje is zo niet alleen een moment van ontspanning, maar ook een signaal dat de organisatie de menselijke kant van werk belangrijk vindt. Wanneer bedrijven hier structureel tijd voor vrijmaken, leidt dat vaak tot hogere tevredenheid en betere samenwerking.
Waarom Uitjesbazen inspeelt op deze trend met een breed aanbod
Bij het organiseren van een passend uitje is het aanbod van Uitjesbazen een waardevolle bron van inspiratie. Hun activiteiten zijn ontworpen om plezier en samenwerking te combineren, ongeacht de samenstelling van het team. Of het nu gaat om een interactieve citygame, een pubquiz of een creatieve workshop: Uitjesbazen richt zich op het versterken van de groepsdynamiek. Ze bieden maatwerk en zorgen dat elk uitje past bij de doelen en voorkeuren van het bedrijf.
Het onderscheid zit in de persoonlijke aanpak en de ervaring in het organiseren van uiteenlopende evenementen. Uitjesbazen denkt mee over de juiste invulling, neemt de organisatie volledig uit handen en zorgt dat het programma naadloos aansluit op de wensen van het team. Daardoor kunnen bedrijven zonder stress een beleving neerzetten die blijft hangen.
De boodschap van het onderzoek is helder: werknemers willen vaker samen iets beleven. Werkgevers die daarop inspelen, bouwen niet alleen aan een prettige werksfeer, maar ook aan duurzame verbinding. Met het aanbod van Uitjesbazen wordt dat niet alleen haalbaar, maar ook leuk, ontspannen en effectief.