uitgelicht

Vergroot je naamsbekendheid met gepersonaliseerde relatiegeschenken *


Relatiegeschenken en promotiematerialen zijn belangrijke producten voor het opbouwen van merkbekendheid en het versterken van zakelijke relaties. Daarom lichten wij er vandaag een aantal voor je uit.

Denk eens aan notitieblokken met je logo erop en mooie stoffen dustbags. Je kunt ze uitdelen bij netwerkbijeenkomsten, conferenties of als welkomstcadeau voor nieuwe collega’s. Ze zijn niet alleen leuk om te krijgen, maar helpen je bedrijf ook op strategische manieren. Laten we kijken naar de vier grote voordelen van het gebruik van deze gepersonaliseerde relatiegeschenken.

  1. Merkherkenning verbeteren

Als mensen elke dag kladblokken met jouw logo gebruiken, blijven ze constant aan je merk denken. Dit geldt ook voor de mensen om hen heen. Kladblokken met logo maken tijdens meetings of brainstormsessies werkt als een subtiele manier om je merk te promoten, veel langer dan een advertentie die maar één dag meegaat. Dustbags, die vaak worden gebruikt om dure spullen zoals schoenen, tassen of elektronica in te bewaren, kunnen ook je logo dragen. Omdat deze handige tassen vaak worden gebruikt, helpen ze je merk zichtbaar te maken op meer plaatsen dan alleen het kantoor.

  1. Handig in gebruik

Maak het persoonlijk met relatiegeschenken

Zelfs in onze digitale wereld vinden mensen het fijn om nog steeds een echt kladblok te gebruiken. Kladblokken weggeven als cadeau voldoen aan de behoefte van professionals die het prettig vinden om snel iets op papier te kunnen zetten. Omdat ze zo handig zijn, zullen mensen ze vaak gebruiken en zien anderen ze ook. Dustbags zijn alleen mooi om waardevolle spullen zoals schoenen of tassen in te bewaren, maar ze zijn ook heel handig voor onderweg of thuis. Doordat deze tassen zo nuttig zijn, gaan mensen positiever denken over je merk, omdat ze er echt iets aan hebben.

  1. Stimuleren van betrokkenheid 

Met kladblokken en dustbags kun je mensen meer betrekken door bijvoorbeeld korting te geven of ze toegang tot speciale content te bieden als ze iets over hun cadeau delen op sociale media. Dit maakt niet alleen dat mensen meer met je merk bezig zijn, maar zorgt ook dat ze er met anderen over praten. Dat is heel goed voor het bekender maken en het vertrouwen in je merk. Ook helpt deze aanpak je om leuke content van gebruikers te verzamelen die je weer kunt gebruiken voor je reclame, zodat meer mensen zien hoe authentiek en betrouwbaar je merk is.

  1. Maak het persoonlijk

Zorg ervoor dat je bij nieuw personeel een ‘onboarding’ pakket klaar hebt liggen. Denk aan een persoonlijk welkomstkaartje in combinatie met gepersonaliseerde notitieblokken of laat een dustbag bedrukken die gebruikt kan worden als katoenen geschenktas.

Door deze kleine extra’s te doen, laat je zien dat je echt om je zakelijke relaties geeft en versterk je de band met je klanten of partners. Het maakt de geschenken nog specialer en waardevoller, waardoor de kans groter is dat ze vaak gebruikt zullen worden en je merk nog meer bekendheid zal krijgen.

* Uitleg over dit bericht, de ster in de titel en de ‘pen met munten’ leest u hier