uitgelicht

Wat is de toekomst van reclame? *


Reclame is ontzettend belangrijk, van digitale reclame tot mond tot mond reclame, reclame is de enige manier waardoor jouw product of dienst op de markt gebracht kan worden. Er zijn nu al heel veel mogelijkheden voor reclame, maar wat gaat er in de toekomst allemaal nog meer mogelijk zijn? Hieronder bespreken we de toekomst van reclame.

AI

De opkomst van AI is er, en hij gaat in de toekomst steeds meer gebruikt worden voor het maken van reclame. Van strategieën die beslist worden door AI tot hele advertenties die AI gegenereerd zijn. AI kan ook kijken welke advertenties wel en niet goed werken en aanpassingen daarop maken om beter bij de doelgroep te passen.

AR en VR

Er gaan ook steeds meer reclames in AR en VR komen. De VR bril wordt namelijk een steeds populairder iets en ook steeds toegankelijker door de dalende prijs. Hierin zullen ook speciaal gemaakte advertenties komen om nog meer impact te kunnen maken. Ook met AR kunnen hele leuke advertenties gemaakt worden die een hogere impact zullen hebben waarschijnlijk als normale reclame.

Reclame in grote steden, met flitsende displays aan de gevels in winkelstraten (Bron: Pexels.com).

Stem zoekopdrachten

Ook zal de reclame zich steeds meer moeten gaan aanpassen op mensen die zoekopdrachten met hun stem gebruiken. Hier kunnen de programma’s die hierbij helpen zoals Siri ook advertenties geven aan mensen die bijvoorbeeld niet kunnen zien. Inclusiviteit is namelijk iets wat steeds belangrijker wordt.

Privacy

Privacy is ook een onderwerp wat steeds belangrijker wordt, ook reclames zullen hier steeds meer op gaan inspelen. Mocht je zelf na het lezen van deze tekst ook in Noord Brabant reclame willen maken, kijk dan eens online naar de opties. Bedenk van te voren wel goed wat voor soort reclame je de wereld in wilt doen en hoe deze het beste kan aansluiten op de doelgroep die jij voor ogen hebt.

Zonder reclame wordt het ontzettend lastig om jouw product of dienst naar de buitenwereld te brengen, maar in de toekomst zullen de manieren om reclame te maken anders worden. Zo gaat AI een grote rol spelen in het maken van advertenties, er gaan advertenties komen die zich in de VR en AR wereld gaan afspelen om een nog grotere impact te maken. Ook zullen advertenties meer inclusief moeten worden door ook advertenties te bieden aan mensen die met de stem dingen opzoeken. Privacy is ook een steeds belangrijker wordend onderwerp waar reclame op moet gaan inspelen.

 

* Uitleg over de ster in de titel en de ‘pen met munten’ leest u in onze Disclaimer