uitgelicht

Is flyeren nog wel van deze tijd? Zeker wel!  *


Door de jaren heen zagen we het digitale tijdperk zich ontvouwen. Inmiddels weten de nieuwere generaties helemaal niet meer hoe het was zonder het internet.

 

We leven op onze smartphone. Staan continu in verbinding met de buitenwereld. Zijn binnen mum van tijd op de hoogte van de laatste nieuwtjes. We zijn anders gaan communiceren, gaan zakendoen en zelfs reclame maken. Online marketing mag in deze tijd immers niet meer ontbreken. Het overgrote deel van de doelgroep bevindt zich immers online.

Dat betekent echter niet dat we alle offline marketingvormen volledig overboord kunnen gooien. Want is flyeren nog wel van deze tijd? Op die vraag kunnen we maar één antwoord geven. Flyeren is namelijk zeker van deze tijd en in dit artikel leggen we uit waarom!

Val op

Het is tegenwoordig niet echt gemakkelijk meer om je van de concurrentie te onderscheiden. Iedereen maakt gebruik van online marketing. Bijna elk bedrijf heeft inmiddels ook wel een online marketeer ingeschakeld om hierbij te helpen. Met behulp van de juiste technieken kan dit zeker tot meer traffic leiden, maar val je ook echt op? Doe je iets wat laat zien dat jouw bedrijf anders is dan de rest? Waarschijnlijk niet.

Met fysiek drukwerk kan dit wel. Flyers drukken is een manier om jouw creativiteit te tonen. Bovendien wordt het tegenwoordig toch wat minder gedaan. Ondertussen worden consumenten wel overspoeld met allerlei vormen van online marketing. Hierdoor worden ze juist weer meer aangetrokken tot fysiek drukwerk.

Let op: dit betekent niet dat je een keuze tussen offline en online marketing moet maken. Als je het goed doet, dan moeten deze twee vormen juist in perfecte harmonie met elkaar zijn. Het een kan niet bestaan zonder het ander. Ze versterken elkaar.

Flyers drukken is zeker nog van deze tijd (Bron: Pexels.com)

Persoonlijk contact

Nog een groot voordeel van flyeren is dat het meer mogelijkheid tot persoonlijk contact geeft. Wees je ervan bewust dat online marketing misschien wel de meest onpersoonlijke manier is om de doelgroep aan te spreken. Tijdens het flyeren zie je de personen in kwestie en is het mogelijk om direct een gesprek aan te knopen of vragen te beantwoorden. Dat maakt flyeren natuurlijk veel persoonlijker. Bovendien missen veel mensen die persoonlijke touch tegenwoordig. Alles is zo haastig. Als een ondernemer echt de tijd neemt om een gesprek aan te gaan en eerlijk op vragen in te gaan, dan zorgt dit er direct voor dat je je kunt onderscheiden van de concurrentie.

Relatief goedkoop

En last but not least… flyeren is relatief goedkoop! Hierdoor is het een zeer toegankelijke vorm van marketing. Ook voor kleine bedrijven is dit dus uitermate geschikt om de naamsbekendheid van hun merk te vergroten. Je kunt de flyer zo duur maken als je zelf wilt. Houd er rekening mee dat het meestal goedkoper is om direct grotere hoeveelheden te drukken. Kies dus bij voorkeur voor een algemene flyer die jouw bedrijf aanprijst, zodat je deze op verschillende momenten en locaties kunt gebruiken. Door meer te drukken, ben je onder de streep uiteindelijk goedkoper uit.

* Uitleg over de ster in de titel en de ‘pen met munten’ leest u in onze Disclaimer