ondernemers

Hoe blijf je fit tijdens de zomerstop *


Na een lang voetbalseizoen kijken sommige voetballers reikhalzend uit naar de zomerstop. Even een paar weken niet voetballen en lekker met de voetjes omhoog of ontspannen bij het zwembad. Desondanks is het ook jammer dat je niet met je favoriete sport bezig kunt zijn. We hebben een aantal tips verzameld zodat je niet alleen fit blijft, maar ook tijdens je vakantie nog bezig kunt zijn met voetbal.

Blijf actief 

Een van de belangrijkste dingen om fit te blijven is natuurlijk bewegen. Dat wil overigens niet zeggen dat je elke dag heel fanatiek moet sporten, ook al mag dat wel. Een fijne lange wandeling in de regio, een potje badminton met je kinderen of een fietstocht over het platteland zijn ook prima. Het belangrijkste is dat je bezig bent, zodat je basisconditie op peil blijft.

Vind je het lastig om tijdens de zomerstop actief te blijven dan kun je een sportmaatje zoeken. Dit kan iemand van de voetbalclub zijn, maar ook je partner, je kinderen of een andere bekende. Samen sporten is gezelliger en werkt motiverend.

Activiteiten voor fanatieke voetbalfans

Vind je het jammer dat je niet kunt voetballen dan kun je ook andere voetbalgerelateerde activiteiten doen. Ga tijdens je vakantie bijvoorbeeld op bezoek in het stadion van een van je favoriete voetbalclubs. Bezoek bijvoorbeeld het stadion van FC Madrid of neem een kijkje in stadion Parc des Princes van Paris Saint-Germain.

Je kunt ook vanuit huis met voetbal bezig zijn. Steeds meer online casino´s bieden bijvoorbeeld de mogelijkheid om te zetten op sportweddenschappen. Omdat er een zomerstop is zijn er minder voetbalwedstrijden. Gelukkig zijn er nu virtuele sporten waarop je kunt wedden. Virtuele sporten zijn bekende sporten die door een algoritme worden nagebootst. Zo kun je onder andere inzetten op het WK en EK voetbal. Met deze nieuwe bonuscode voor Nederlandse goksites kun je voordelig een gokje wagen.

Let op je voeding 

Fit blijven tijdens de zomerstop (Bron: Pexels.com)

De verleiding om tijdens de vakantie meer te eten en te drinken is groot. Maar meer eten en minder sporten is een slechte combinatie. Als je twee tot drie weken weinig beweegt, zal je conditie sterk achteruitgaan. Om te voorkomen dat ook je spieren hun kracht verliezen is het belangrijk om veel eiwitten of proteïne te eten en niet te veel alcohol te drinken.

Gezond eten betekent overigens niet dat je niet kunt genieten. Je kunt best af en toe de barbecue aansteken en genieten van een lekker stukje vlees, vis of kip. Deze voedingsmiddelen bevatten namelijk alle drie veel eiwitten. Andere producten die veel eiwitten bevatten zijn yoghurt, kaas en peulvruchten. Bovendien mag je best af een toe een handje noten nemen want ook die bevatten veel eiwitten.

Geniet van de zomerstop

Met behulp van deze tips en ideeën kom je de zomerstop goed door. Als je af en toe beweegt en gezond eet, hoef je je nergens zorgen over te maken. Vergeet ook niet te ontspannen en geniet van je welverdiende vakantie.

 

* Uitleg over de ster in de titel en de ‘pen met munten’ leest u in onze Disclaimer