ondernemers

Oisterwijk was heel even het bitterballen walhalla van Nederland


Afgelopen maandag was het nationale bitterballen dag. Oisterwijk was dit weekend de culinaire hotspot, ofwel het bitterballen walhalla voor de grote bourgondische bitterballen test. Deze werd georganiseerd door Société Le Margéh.

De test bestond uit 12 verschillende supermarkt en groothandel(horeca kwaliteit) bitterballen die blind geproefd werden. Na de uitslag van het testpanel kunnen wij nu de winnaars van deze test
aankondigen.

In de categorie ‘totaal’ heeft Kroketterij de Bourgondiër de eerste plaats behaald, gevolgd door Van Dobben op de tweede plaats en Jong Food op de derde plaats. Deze drie merken hebben aangetoond dat zij bitterballen van hoge kwaliteit produceren en hebben zichzelf duidelijk onderscheiden van de andere deelnemers. Opmerkelijk want bijna alle merken worden geproduceerd in Tilburg bij Van Geloven.

In de categorie ‘supermarkt’ heeft LIDL de eerste plaats veroverd, gevolgd door Plus op de tweede plaats en Albert Heijn op de derde plaats.

Deze bitterballentest was een leuke laagdrempelige manier om de diversiteit en kwaliteit van bitterballen in Nederland te testen door jong en oud. Société Le Margéh is al aan het kijken voor de volgende test en andere pop-up evenementen tijdens de zomerperiode.

Op diverse landelijke radiozenders is aandacht voor dit bourgondische event . Zo ook op radiozender SLAM!: