banner

Waarom folders drukken voor lokale ondernemers nog steeds van belang is


Folders drukken voor je onderneming kan een flinke boost geven aan je bedrijf. Lees hier meer over het belang van folders voor lokale ondernemers.

Folders lezen: de één smult ervan, terwijl de ander liever online folders bekijkt. Feit is dat papieren folders nog lang niet hun (handige) functie verloren hebben. Natuurlijk is het als lokale ondernemer een goed idee om te investeren in digitale marketing voor je bedrijf. Vergeet echter niet dat je met reclame op papier, vooral in kleinere plaatsen en steden zoals Oisterwijk, heel veel mensen kunt bereiken. Voor sommige doeleinden of bedrijven kun je zelfs het beste communiceren via geprinte reclame, omdat je op die manier de juiste doelgroep raakt. In dit artikel lees je meer over waarom folders drukken tegenwoordig nog steeds belangrijk is voor lokale ondernemers.

Persoonlijke noot

Een persoonlijke aanpak in reclame verbindt: men vindt het prettig om persoonlijk benaderd te worden wanneer het gaat om reclame. Folders drukken met een weetje over de buurt, een feit over de straat waar je publiek woont of iets anders waarmee een persoon geraakt kan worden werkt. Hierbij ligt het er natuurlijk ook aan over welke onderneming je beschikt. Heb je bijvoorbeeld een winkel met babyproducten en kleding voor zwangere vrouwen? En beschik je over een klantenbestand met namen en adressen? Dan kun je met een beetje moeite zorgen voor hele persoonlijke folders en kaartjes. Dit geldt uiteraard ook voor winkels en ondernemingen met andere doelgroepen. Dergelijke offline marketing is te vergelijken met mailings waarin je ‘persoonlijk’ wordt aangesproken. Het grote nadeel van dergelijke mailings is dat men hier over het algemeen mee wordt overspoeld. Daarom zal een fysieke folder met persoonlijke noot veel meer opvallen dan een standaard mailtje. 

Lokale feesten en evenementen

Het gemak van folders bestellen bij een online drukker is daarnaast erg handig voor lokale ondernemers wanneer zij feesten en evenementen onder de aandacht willen brengen. Neem bijvoorbeeld de route van de lichtjesparade in Oisterwijk; hoe handig is het om dit op papier te hebben? Het fijne van papieren folders is dat je ze gemakkelijk kunt distribueren: vraag aan de cafés en restaurants in de buurt of ze enkele folders willen ophangen of neerleggen. Vraag medewerkers om in het weekend even de straat op te gaan om folders uit te delen en doe er een leuk cadeautje bij. Extra tip: papieren folders zijn perfect om uit te delen vlakbij je winkel of onderneming. Daarnaast is het dé manier om coupons of kortingscodes bij uit te delen; op die manier trek je mensen direct naar je winkel toe. Wie weet resulteert dat meteen in een aankoop of een bestelling bij jouw onderneming. Zo belangrijk en handig kan folders laten drukken zijn voor je bedrijf. 

Perfect in kunst en cultuur

Vertel je boodschap, ook op papier

Als er één plek is waar folders op print (nog) goed van pas komt is het wel in de kunst en cultuur. Niets kan online tippen aan een prachtige folder of een mooi pamflet dat tastbaar is. Denk hierbij aan een fraaie afbeelding van een theaterstuk of aan een foto van een kunstwerk. Dit zijn folders waar men graag naar kijkt en misschien zelfs folders die mensen even op zullen hangen zodat ze er langer naar kunnen kijken. Denk ook aan folders in de vorm van kleine boekjes of complete magazines met overzichten van de jaarlijkse agenda. Dergelijke reclamestukken lijken vaak op een soort cadeautje, omdat ze mooi vormgegeven zijn en gemaakt zijn van luxe papier. Het is niet voor niets zo dat er jaarlijks in deze sector duizenden euro’s worden geïnvesteerd in printmedia. Check daarom als lokale ondernemer in deze branche zeker eens wat je uit papieren folders kunt halen, want het kan veel betekenen voor je bedrijf.

Folders drukken is betaalbare investering

Tot slot is folders drukken voor je lokale onderneming over het algemeen een betaalbare investering. Zowel online als offline marketing kost geld: het grote voordeel van papieren reclame is dat je klanten iets tastbaars hebben in de vorm van ‘langzaam nieuws’. Online reclame wordt vaak weggeklikt of er wordt regelmatig niet eens naar gekeken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan banners: hoe vaak kijk jij naar een advertentie op een banner? Zolang je ervoor zorgt dat jouw folders opvallen en de lokale bevolking kan raken, is de investering in papieren folders meer dan een goed idee voor je onderneming. Je zult zien dat je de investering uiteindelijk eruit kunt halen, waarmee je weer in andere delen van je bedrijf kunt investeren.

 

Delen: